sociala medier

Publicerad 2013-09-09 22:49:40 i Allmänt,

Jag är så jävla trött på hur folk fungerar.
För det första hatar jag Facebook, det är precis som om det är det enda som spelar roll. Om man inte är vänner på Facebook då är man verkligen inte vänner i verkligheten. Och om någon dessutom tar bort någon från Facebook.. HERREGUD det är typ det värsta du kan göra personen hatar säkert dig och ni kan aldrig vara vänner igen.
Nu menar jag inte att hoppa på folk men jag har bra exempel på folk i min klass som jag tagit bort från Facebook för att jag helt enkelt inte anser att jag behöver vara vän med dem PÅ FACEBOOK. Vi pratar aldrig i skolan mer än om vi har grupparbete typ, vi är inte ovänner men vi är kanske inte de som skulle hänga i första taget heller. Jag anser alltså att det som jag lägger upp på min FB inte angår dem och jag är heller inte det minsta intresserad av att veta vad de håller på med eller se deras bilder från sommaren. No offence men jag kunde faktiskt inte bry mig mindre. Hur fel kan jag ha gjort lixom?
Tydligen så var det världens grej och personerna i fråga tog illa vid sig och verkar tycka att jag är en bitch. (vilket jag kanske är men inte för att jag tar bort nån från fb) Därför förklarade jag för de här stackars människorna varför de inte behövde vara vän med mig på FB och ändå så känner jag frotfarande av dåliga vibbar och typ hintar från dem (haha)
Så sjukt konstigt.
 
---
För det andra så hatar jag folk som typ tvingar en att vara social. Folk som tillslut tvingar en att vara taskig för att det blir för mycket.
Visst jag kan inte kräva av alla att de ska fatta att jag avskyr att vara social och trevlig men på riktigt, varför hetsskriver man till folk på FB? Varför skickar man 5 sms till för att personen inte svarat de första 3 gångerna? Vad är det som gör att man vill lära känna en random människa? (speciellt när den människan är jag och jag alltid framstår som den tråkigaste och drygaste nånsin).

Vad ska jag svara när jag träffat människor en gång och de beter sig som om de kände mig när de vill chatta på FB? "Eh ursäkta men jag är jätteotrevlig så kan du bara dra åt helvete? Tack :-)" Nej utan man måste låtsas vara trevlig och ba "aha" men "mm" "okej gött". Svara kort så att människan inte kan svara. Asbra tänker man men tro fan att folket ba hetsar på med frågor och samtalsämnen och man börjar känna sig som en kändis med hela pressen över sig typ och börjar fundera på att skriva "ingen kommentar" och logga ut.
 
Snälla ni som inte förstår, jag vill er inte illa jag vill bara inte ha kontakt med er. Man kan skriva "tjena, läget?" man kan skriva "öh shit va snygg" man kan skriva "hur tvättar du ditt hår?" man kan skriva "du är dum i huvet" MEN om jag inte svarar så VÄNLIGEN SLUTA SKRIV! JAG HAR SETT ER, oroa er inte jag bara BRYR MIG INTE och vill inte att ni ska bry er.
 
 
Gött säger vi hej!

Kommentarer

Postat av: Oskar

Publicerad 2013-09-09 23:45:09

Du skriver så jag skrattar :)

Ta hand om dig vännen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nirionh

Vissa säger sig känna mig, andra frågar vem jag är. Jag vet inte vilken av de två kategorierna jag tillhör men genom att skriva ner allt viktigt och oviktigt hoppas jag att jag ska lista ut det förr eller senare. Välkommen till min blogg.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela